måndag 3 oktober 2011

Att falla på eget grepp...

För ett bra tag sedan gjorde jag en tutorial på hur man kör med Coverpro i snäva svängar. Nu var det länge sedan jag bandkantade dessa snäva svängar, men idag var det dags. Jag håller på och syr upp visningsplagg till Syfestivalen och skulle alltså sy en  liten sparkbyxa. Men det gick helt åt helskotta och det strulade en massa. Jag sprättade både en och två gånger...

Mina snäva svängar som jag förr fick till så fint kändes bara som ett hån idag... När man dessutom vet att sytokiga människor kommer syna plaggen i sömmarna känner man ju lite press... Kolla in bilderna så ser ni helt misslyckad bandkantning :)











Jag ska minsann på't igen och jag ska få till det. Men jag tänker nog ändå ta med mig dessa byxor bara för att visa att hemsytt inte alltid blir perfekt, men bra ändå :) Jag tycker att de blev söta med den lilla uggel-appen. (Bortse från de kassa bilderna och den ännu mer kassa mönsterpassningen i ryggen...)













Material:  Wintersweaty, mudd och campan från Hilco. Finns i webbutiken

- Posted from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin