söndag 30 oktober 2011

Fin-fina tyger



Idag har jag ägnat större delen av dagen åt att provmöblera min monter. Jag måste ju dubbelkolla så att allt får plats... Jag tejpade helt enkelt upp ytan på golvet och drog fram bord och hyllor som jag ska ha med på Syfestivalen och sen var det bara att langa upp tygerna på borden. Eller bara och bara... Jag trodde inte att jag hade så mycket tyg som jag hade... Men nu tror jag att jag har hittat ett system där allt får plats och där det inte blir för rörigt. Åhhhh!!! Jag längtar så himla mycket efter mässan och kan inte fatta att jag ska vara där. Lite pirrigt känns det allt, men vad sjutton, det ska väl gå bra? (Pepp-pepp...)

Tygerna på bilderna är Hilcotyger och överst är det den fina muddväven som kostar 131kr/m och underst ser ni världens finaste velour, som kostar 154kr/m. Inget går upp mot Hilcos velour, den är tät i väven och håller form och färg tvätt efter tvätt. Och vet ni? Det tyckte jag redan innan jag började sälja Hilcos sortiment :) Då handlade jag alltid i princip alla tyger från NeaNobelle, som också säljer Hilco. Tygerna är värda varenda krona eftersom de varken krymper eller missfärgar. En annan positiv sak med Hilco är att det mesta matchar, vilket underlättar när man ska sy. På mässan kommer både jag och NeaNobelle att sälja Hilco. Jag har ett mindre utbud kombinerat med mina vävda tyger från Amy Butler och Kokka fabric, medan Jenny på Nea har ett mycket större utbud av Hilco. Jag hoppas att vi kommer att komplettera varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin