fredag 7 oktober 2011

Ugglor från Hilco


Det är mycket Hilco-tyger i bloggen just nu. Det har att göra med att jag håller på och syr upp plagg inför Syfestivalen. Den här lilla jackan med huva (hur stavas kapushong?) är från Ottobre nr 4/08. Jag har sytt den tidigare och jag gillar verkligen modellen med ok fram och bak med lagom mycket rynk, Jag valde att kombinera två sweattyger från Hilco (röd jorduggla och grön wintersweaty) med den brun- och grön randiga campanen. Det blev himla fint och tygerna är så otroligt mjuka!

Nu väntar en del annan sömnad. Bl a ska jag försöka hinna provsy något av Echinomönstren. Är himla sugen på ryggsäcken, men vi får se vad jag hinner med.

I helgen kommer vi att få lång-låna lillkussen och jag tänkte att jag skulle passa på att sy upp lite smått och gott åt honom. Så himla skönt när man kan få prova ordentligt och ta lite mått. Jag kan verkligen sakna att sy småbarnsplagg och då gäller det att passa på när man får tillfälle.

Passar på att tipsa om jag lottar ut biljetter till Syfestivalen. Kika in här!
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Tack Karin! Vad roligt det ska bli att träffa dig på syfestivalen :)

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin