lördag 8 oktober 2011

Höstmys...


Idag har vi haft en riktig mysdag med lillkusinen på besök. Hans favoritsysselsättning är att vara ute och leka och även om vädret inte var det bästa hängde vi ute hela eftermiddagen. Vi plockade de sista dahliorna och skördade den sista squashen. Dessutom har vi för första gången på flera år kunnat plocka höstaster. Astern brukar aldrig hinna slå ut, men i år kan vi njuta av de lila fina blommorna.
Mitt i myset hittade skorpan en död flugsnappare som måste ha flugit in i altandörren och dött. Fågeln döptes snabbt till "Snappis" och fick en värdig begravning i skogsbrynet bakom vårt hus.

Jag hade hoppats hinna sy lite kläder till lillkorven men det enda jag hann sy var en leksakspåse som jag länge tänkt sy åt honom. Men den får jag lov att återkomma till. Istället passar jag på att gratta Sophie Aldén Czechowski och Tina Kahn som ikväll vann varsin entrébiljett till Syfestivalen. grattis till er båda! Når vi 50 gillare till, totalt 400, innan mässan så lottar jag ut ytterligare två biljetter :) Så fortsätt gilla!
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin