fredag 8 juni 2012

Finaste sommarklänningen!


Sommarens finaste klänning kommer jag att sy av de nya somriga japanska tygerna som väntas hem vilken dag som helst. Modellen heter "Hazel" och kommer från Colette Patterns. Jag gillar skärningen på klänningen och att det tom i mönsterbeskrivningen står "figursmickrare". Me like!

Varför använder man inte klänning oftare? Det är ju ett superskönt plagg och dessutom känner jag mig alltid lite extra piffig i klänning. samtidigt vill jag inte verka för uppklädd eller FÖR piffig för den delen. Nej, lagom är bäst ZZZzzzzzz..... Blir trött på mig själv när jag istället för att ta på mig en klänning väljer jeans och top eller i bästa fall en tunika och ett par leggings...

Passar därför på att slå ett slag för sommarens skönaste plagg, klänningen!

1 kommentar:

  1. En figursmickrare skulle man ju inte tacka nej till :) Klänningar är perfekta sommarplagg!

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin