tisdag 26 juni 2012

Nytt mönster på shorts/byxa!


Nu finns Sewaholics senaste mönster i butiken;

the Thurlow Trousers and Shorts!




Jag får sån riktigt "Lucy-i-Dallas-feeling" när jag ser dessa byxor. Först tänkte jag att "nej, det går aldrig..." För om jag generaliserar, så gillar ju många av oss en högre midja och rakare ben... Eller? Sen inser jag att jag älskar denna modell! Lagom låga i midjan och lite härligt utsvängda. Som vanligt är mönstren från Sewaholic "custom-made" för oss med päronrumpor ;) Vill man köra på en rakare modell så är det ju bara att justera benvidden, inga konstigheter alls! Att man sen får två mönster i ett gör ju inte saken sämre... Jag är riktigt förtjust i dessa byxor/shorts!

PS... Tack alla ni som hjälper till att rensa hyllorna med Hilcotyger sedan ett par dagar! Nu finns det mer plats för de nya tygerna som är på väg hem. Men det finns fortfarande godbitar att fynda, som "Kim" och "Little Farm Blue". Det är två av mina absolut favorittyger. Kika in!

2 kommentarer:

  1. Alltså det där med päron... jag är inget päron, så mycket vet jag, jag smalnar liksom inte av upptill. Men på byxor borde det ju inte spela någon roll... Helt enkelt, funkar dessa byxor till en stor rumpa som inte har speciellt mycket till midja? Jag tänkte då de är lite låga?

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin