torsdag 21 juni 2012

Förväntan


Imorgon är det midsommarafton med allt vad det innebär. Det ska ätas jordgubbstårta, sill, nypotatis och grillat. Hur ska man hinna äta allt detta? Ja, det sitter jag och funderar på såhär på kvällskvisten. Tänker även lite på att det blir första midsommaraftonen utan mamma. Det kommer att kännas ledsamt och okej på samma gång. Livet går vidare helt enkelt.

Bilden ovan visar en del av vår trädgård med bärbuskar och nyplanterade fruktträd. De håller som bäst på att bilda små söta bär och frukt och jag och Maja väntar med förväntan på om det verkligen kommer att bli äpplen av de där små karten. Tittar man i trädgården så är allt fortfarande i sin linda. Men snart kommer det att explodera av färg, form och doft. Som när man har en oläst bok som ligger och väntar. Man bara vet att det kommer hända saker, men inte riktigt vad. Spänning och förväntan på en och samma gång. Så känner jag inför midsommarafton också. Sommarens inkörsport som leder en in på... Ja, vad?

Men hörrni, nu ska jag sluta filosofera och önska alla er en riktigt härlig midsommar!

2 kommentarer:

  1. Att inte riktigt veta vart stegen bär är ett av livets mysterier...
    En riktigt glad midsommar tillönskar jag dig!

    SvaraRadera
  2. Tack det samma till dig! En mamma saknar man alltid.... Kram

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin