måndag 31 januari 2011

Stolt!




Om förra inlägget hade rubriken "Skäms", måste jag ju väga upp detta med en mer positiv titel, eller hur? Idag har jag en hemmadag med allt vad det innebär. I min värld är hemmadag inte liktydigt med ledig dag... Morgonen bestod av två timmars räknestuga. Vi håller på med aritmetik för tillfället vilket kort och gott innebär konsten att behärska de fyra räknesätten (nått åt det hållet). Så nu är det en hel del repetition, men också en helt ny värld bestående av olika metoder. När jag gick i grundskolan använde man liggande stolen och stegen, idag ser det annorlunda ut och eleverna får lära sig flera olika metoder. Det gäller med andra ord att hänga med :)

Efter ett par timmars räknande passade jag på att sy en beställning. Om den förra beställningen gick långsamt, så gick denna desto snabbare. Body och två par muddisar, allt sytt av underbara Hilcotyger. Härligt! Återkommer med fler bilder.

Hos mig skiner solen och jag ville passa på att tanka D-vitamin, därför fick lunchomeletten följa med ut på terrassen. Passar på att kvittra om att våren är beräknad till den 15 mars enligt meteorologerna. I alla fall här i Uppsala...
Posted by Picasa

5 kommentarer:

  1. Härligt med effektiva dagar. Borde också plugga, men känner mig helt kraftlös mitt i sjukdomsträsket... I Göteborg är det dessutom eländigt grått idag. Snyft!

    SvaraRadera
  2. Gillar nästan allt! Omelett. Ljus. Kläderna. Men matte... nope! ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Härligt! Och jag blir faktiskt avis på dina matematikkunskaper. Jag försökte dividera utan miniräknare här om dagen och insåg att jag helt glömt bort hur man gör. Det gick bara inte! :-D :-o

    Resten såg smarrigt och snyggt ut! :-)

    SvaraRadera
  4. Du ligger inte på latsidan precis. Om du är stolt så är mamma ännu stoltare över dig, räkna ordentligt på vad du ska ha betalt, inte bara läxor kram mam

    SvaraRadera
  5. Halloj kompis. Vad du är igång! Har du sett vad vårt lilla bad ass har hittat på nu då?! Säljer väskor, hurra! Stor kram, Tinis

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin