lördag 1 december 2012

Sy en egen julstrumpa


I dag är det 1 december och vad passar inte bättre än lite julpyssel? Spillbitarna som jag fick över efter klänningen passade perfekt till att göra en julstrumpa. Sen kombinerade jag med lite andra passande jultyger. Man tager vad man haver!

Snögubbarna, paketen och julgranarna  kommer från Ann Kelles kollektion "Jingle". För en tid sedan surfade jag runt på hennes fina hemsida och hittade den här beskrivningen:


Jag gjorde min strumpa lite rundare i formen. Hur vill du att din strumpa ska se ut? Rita upp den på ett vanligt papper och använd sedan den som mall när du klipper ut tyget.
Lycka till!

1 kommentar:

  1. Jättefina bra ide ska sy till barnbarnen.
    Åsa J

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin