tisdag 15 mars 2011

Färgglada haklappar


Visst är de fina haklapparna när de ligger så där tätt intill? Jag vet inte varför jag är så förtjust i haklappar, men de är kanske för att de är roliga att sy och är ett bra sätt att ta reda på småbitar. Jag gillade att använda haklapp till lilla M och vi sparade många tröjor och bodysar genom att använda haklapp.

Mina haklappar är lätta att vika ihop och ta med. Dessutom har de en ficka som putar ut så att maten hamnar i fickan och inte i knät. Jag vet att det är fler som syr sina på liknande sätt och jag tror att det kan finnas en tutorial på hur man syr någonstans. Någon som vet? Hojta, så lägger jag gärna till länken!
Ja just ja... Det är hos Space Age Hanna som man kan hitta en tutorial. Kika in vettja!
Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. Jättefina! :) Jag har skrivit en kort beskrivning på hur jag gör:
    http://spaceage-design.blogspot.com/2011/01/utstaende-ficka-pa-haklapp.html

    SvaraRadera
  2. Tack Space Age Hanna, jag lägger till länken i inlägget.

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin