tisdag 15 mars 2011

Så roligt!



Igårkväll satt jag och sydde om ett par galonisar till lilla M. Eftersom jag bara skulle ner i syrummet och fixa i ordning byxorna lite snabbt, satt jag i halvmörker och sydde. Rätt som det var knackade det på dörren och in kikar lilla M som undrar om butiken är öppen. Jag hoppade till för jag trodde hon satt klistrad framför Bompa. "Men hej gumman, kommer du", sa jag och då svarar hon "Ja, jag undrar om butiken är öppen?" Då hör jag att hon har sin "lekröst" och att hon på fullaste allvar ville handla av mig. "Jag har pengar", utbrister min lilla älskling :) Så det var bara att lägga byxorna åt sidan för att visa henne runt bland klädställningarna.

För här hemma pågår det småfix för fullt inför mitt öppet hus-dag, som jag ska ha om två veckor. Det sys, pyntas och förbereds med fika. Lilla M är delaktig i allra högsta grad och vi satt och pratade om det vid middagen. Så hon måste ha kommit på att hon ville ner och testa butiken. :)

Självklart fick hon handla och vad hon valde ser ni på bilden. Katten har blivit riktigt pyntad med både dregglis, mössa och napphållare. Dessutom fick vi chansen att prova de fina pappkassarna som kom med posten idag. Verkligen, ni som bor i närheten av Uppsala, kom vettja!

När: Söndagen den 27:e kl 10-16.

2 kommentarer:

  1. Mormors lilla raring, shopandet måste komma från moster T. Vi ser alla fram mot ett besök i butiken den 27/3.kram mam

    SvaraRadera
  2. Så gulligt! Synd att jag har lite väl långt till dig...

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin