fredag 29 april 2011

Sommarfint till liten...


Idag har jag skrivit tenta och så snart den var över rusade jag hem för att hämta lilla M och sen på med TV:n... Will och Kates bröllop ni vet... Jag är en riktig sucker för såna här tillställningar :) Vad fina de var! Kates klänning och slöjan och... Ja, vad vore en bal på slottet? Efter att jag hade fått en snabbrepris på dagens vigsel och att de kysst varandra på balkongen kunde jag äntligen gå ner i syrummet.

Vår snälla granne förser oss med regnställ, skor och kläder efter deras barn och då känns det roligt att få sy lite i gengäld. Denna lilla outfit är tänkt till deras nyaste lillkusin, som föddes i mars. Efter att ha velat ett bra tag framför min tyghylla föll valet på denna kombo. Jag hade inte kunnat valt bättre själv. Det här tyget kommer från NeaNobelle och jag älskar det. Kombon med det rödrutiga blir så fint så att man inte kan tro't. Passade på att sy en matchanda napphållare också. Nu håller vi tummarna för att detta passar lillkussen!

Tyg: Hilco från NeaNobelle.
Mönster: Minikrea, även det från NeaNobelle.

Appropå Nea Nobelle, har ni sett hennes fina nya poplintyger som hon har lagt upp i butiken?

Ha en härlig fredagkväll!
Posted by Picasa

1 kommentar:

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin