lördag 30 april 2011

Jag veeet...


Jag vet att jag är tjatig, men jag kan inte låta bli att frossa i bilder på mina fina tyger. Precis som när man är nykär vill man bara vara med... Sina tyger. Jag vill ha dem nära, jag vill sy i dem, jag kan inte få nog av dem. Idag ska jag sy kuddfodral. Åh fina-fina tyger!

Idag är det valborgsmässoafton och här i Uppsala betyder det fest. Fest, fest, fest... Mina kursare festar nog för mig också eftersom jag spenderar dagen i lugn och ro tillsammans med familjen istället. Passar på att hurra för kungen också! Hipp, hipp hurra!

Såhär tänkte jag sy mina kuddfodral: Jag klipper ut en rektangel; 107 x 52 cm. Ja jusst ja! Jag har ju en bra beskrivning här. Kika på den istället!

Hoppas att ni får en fin valborg!
Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. De är riktigt fina! Tror du de är solhattsmaterial?! Jag har ju tänkt prova att sy en sån där solhatt själv men vet inte om jag kommer till skott riktigt, så kanske att jag vill beställa en av dig istället. Vad tror du om tyget?

    SvaraRadera
  2. Visst kan man sy solhattar i detta tyg! Då skulle jag välja att fodra dem med lite tunnare vanligt bomullstyg.
    Skicka ett mail till order@karinottilia.se

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin