måndag 20 juni 2011

Fiskar till västkusttjej!

Jag har ett favoritmönster som jag syr/har sytt massor från. Det är en vanlig a-klänning som går att variera väldigt mycket. Antingen skippar man ärmarna eller så kan man göra en långärm. Denna gång valde jag att göra en fjärilsärm. Eftersom tyget är stumt valde jag att göra ett sprund med knyt i halsen.
Jag är jättenöjd med resultatet och hoppas att beställaren känner sig lika glad över klänningen!

Material:Tyg från Hilco
Snedslå från karinottiliabutiken (5 kr/m)














- Posted from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Vilken ljuvligt söt klänning!

    Måste bara tala om att min lille kille älskar "here we go" tyget som jag beställde för ett tag sedan.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att ni gillar tyget!

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin