tisdag 7 juni 2011

Hjärtekatten

Ikväll när jag grejade nere i syrummet hade jag som vanligt radion på och lyssnade på Karlavagnen. Ämnet var fritt och man fick ringa in och prata om precis vad som helst. Då är det en tjej som ringer in och berättar om "Hjärtekatten". Jag har läst om Hjärtekatten tidigare, men ikväll blev jag så himla tagen av syftet med Hjärtekatten. Ni kanske alla redan känner till denna lilla katt? För er andra, kan jag berätta att det är två tjejer som helt ideellt arbetar med att samla in virkade katter till förmån för barn som föds med hjärtfel. Kolla in bloggen här om du är nyfiken och vill läsa mer.

Nog för att jag kan virka, men jag vill hellre sy en kattkompis. Då visar det sig att man kan tillverka syskondjur som ev syskon kan få. Många gånger hamnar syskonen lite i skymundan när lillebror eller lillasyster föds med hjärtfel. Jag kände direkt att jag vill knåpa ihop ett gäng syskondjur. De får se ut hur som helst, men ska ha ett hjärta på bröstet, men utan ärr. Haka på du med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin