onsdag 22 juni 2011

Mjukisshorts

Häromdagen sydde jag ett par mjukisshorts till lillkussen. Utgick från ett mönster från Ottobre 03/08 tror jag att det var.

Efter önskemål la jag till sprund i sidorna och dessa var enkla att svänga ihop. Jag overlockade kanterna och sydde sedan ihop sidorna med raksöm. Men jag sydde inte hela vägen ner utan stannade en 5-6 cm från kanten. Det är detta som blir själva sprundet. Därefter pressade jag isär sömsmånen för att sedan med hjälp av raksöm sy runt sprundet. Slutligen vek jag upp fållen nedtill och fållade med raksöm.

Material: Tyg från NeaNobelle











- Posted from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Härliga shorts! Kul med detaljer som är lätta att göra men gör att plaggen ser välarbetade ut :)

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin