tisdag 2 augusti 2011

Grattis bästa Frida!



Idag fyller en av mina käraste vänner år, grattis Frida! Idag är det även Karindagen och jag har namnsdag. Vi firar namnsdagar väldigt sporadiskt så det i sig är ingen stor grej, men ändå :) Bilden ovan är från en väldigt speciell födelsedag, lillkussens ettårsdag, ni vet han som vi fick vänta riktigt, riktigt länge på. Tycker att den bilden får representera allt som går att fira idag. Känner mig dessutom lite filosofisk och passar på att fira en massa annat:

Imorgon fyller storkusinen 9 år, grattis Hilmar!
Snart har min mamma avverkat sin sista cellgiftsbehandling i raden av flera (mamma, du är bäst!)
Jag är så glad över att jag lyckades skrapa ihop två liter skogshallon och lite blåbär för att kunna koka drottningssylt.
Kanske har jag lyckats övertyga maken att han ska bygga ett växthus av återvunnet material. (Helst vill jag rusa iväg och köpa ett nytt, men vi har inte pengar till det...)
Grattis till min syster Linda som har fått ett supercoolt jobb som Line Producer för ett ap-stort fotojobb. Så stolt över dig!
Snart får jag beställa hem hösttygerna från Kokka fabric. Läääängtar att få visa upp dem på Syfestivalen.
Har precis fått veta att lillasyster med pojkvän kommer hem lagom till kräftfesten i augusti. (Skål Dan! Vi har sparat Bäska droppar i ett helt år!)
Maken och jag får ett par-tre dagar helt allena inom kort. Najs!
Det är åtminstone 20 delar kvar av sommarföljetongen i lokalblaskan som jag följer. Kaffe-läsa-påtår-läsa...



Grattis Frida och alla andra som har något att fira idag!
Posted by Picasa

6 kommentarer:

  1. :) Vilket glatt inlägg så här på morgonen! :)

    HA en underbar Karindag! Och jag längtar efter att få komma och känna på nya Kokkatyger!
    Kram
    Strömning

    SvaraRadera
  2. Vilken skojig dag och kul med allt roligt som händer/ska hända!

    SvaraRadera
  3. ...nu är den klar, behandlingen och jag mår som vanligt oförskämt bra...
    Grattid min pärla på namnsdagen.Jag längtar också till syfestivalen men av en helt annan anledning.kram mam

    SvaraRadera
  4. Härligt med så mycket att fira! (Och bra kämpat av mamsen, hoppas vi ses i november :)!)
    Kram!!!!

    SvaraRadera
  5. Och så bra kämpat av systeryster också ;)!

    SvaraRadera
  6. Härligt med mycket att fira!
    Vi har också firat idag; sonen 5år, min syster Kajsa har namnsdag, samt om min mormor fortfarande levt hade hon fyllt 92 idag!! Mycket att fira den 2a Aug :)

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin