tisdag 30 augusti 2011

Idag börjar kurserna!

Jepp, tillbaka till föreläsningar, seminarier och tentor... Tur då att jag har sytt mig en riktig "skolfröken" blus. Visst kommer ni ihåg mönstret från Colette patterns?

Ett toppenmönster som jag varmt kan rekommendera. Det var ett mönster anpassat för nybörjare och de förklarade verkligen steg för steg med hjälp av både bilder och text, som gjorde det väldigt lättjobbat!

Det enda som jag känner mig lite missnöjd över är att de påstår att blusen är en tightare modell och att man ska tänka på att sy den större storleken ifall man gränsar mellan två storlekar. Här tycker jag att det blev lite tokigt. Jag var precis mellan storlek 11-12 och valde då den större storleken. Blusen blev ett tält!! Dessutom är modellen rak och inte alls figursydd så på det stora taget kändes den väldigt luftig. Så tänk på det ifall ni är sugna på att sy blusen.
Jag har sytt in både här och där och måste göra ytterligare några justeringar innan jag känner mig nöjd.

Tyg: Underbart tyg från Liberty's i London. Små små svärmorsvioler i mörkblålila nyans.

Mönster: "Violet Blouse" från Colette patterns





















- Posted from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Den ser verkligen jättesöt ut. Inte något tält i sikte, men det är klart, du kanske hade tänkt sig väldigt figursytt och tajt. Hoppas du fixar till den precis som du vill ha den. Tusen tack för mönstertipset också!

    SvaraRadera
  2. Åh vad söt! Modellen på kragen är väldigt söt och vilket fint tyg :)

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin