fredag 11 november 2011

Gör egna hårband


Visst är de fina de här hårbanden? Jag har använt mig av en tutorial från Heather Bailey, som var enkel att följa! Dessutom var de roliga att sy och blev hur piffiga som helst. Det första jag sydde var det röda, det gjorde jag helt efter mönstret och det blev bra. Men personligen gillar jag när hårbanden är lite bredare över hjässan. Förstår ni vad jag menar? Så jag gjorde ett till i det nya fina tyget från Kokka och då breddade jag det en aning. Det blev ännu piffigare! Mönstret innehåller tre olika storlekar, baby, barn och vuxen. Eftersom det sitter en bit resår i nacken går det lätt att justera efter sina egna mått. Ett perfekt sätt att ta reda på småstuvar.

Ja, hurra för hårband! Idag ska jag ha på mig mitt det lila när jag flyger till Oslo för att hälsa på syrran. Jag kommer att känna mig trés chic... Ha en riktigt härlig fredag!

2 kommentarer:

  1. Very nice!!! Mycket bra julklapp/presenttips..läggs på minnet :)
    Hoppas du får en trevlig resa!!

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin