tisdag 1 november 2011

Säg hej till...


...Ugglan "Scrappy"! Under hösten har jag funderat på ytterligare en pysselpåse. Sedan tidigare har jag ju materialsatser i form av "Sy ditt eget mobilfodral", som en pysselpåse. Men jag vill ha flera olika och jag tänkte att det kunde vara lagom att presentera en ny sorts pysselpåse på Syfestivalen. Efter en hel del funderande fram och tillbaka kom jag på att det var ugglor jag skulle göra. Jag och min medhjälpare (hej Bea!) har klippt, sytt och testat lite olika varianter. Valet föll slutligen på den här lite runda ruffiga ugglan. Jag gillar honom skarpt och eftersom han är lite ruffig får han heta "Scrappy".

Pysselpåsen innhåller material till tre stycken ugglor, som sitter på ett band. Jag ser framför mig dem som dekoration i fönstret, på barnvagnen, i granen... Ja, vart man vill.

Dessa kommer inte att läggas upp i butiken förrän efter mässan, så jag återkommer med fler bilder och priser i nästa vecka. Ni som kommer till Älvsjö till helgen får ta en närmare titt på "Scrappy".

1 kommentar:

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin