fredag 16 december 2011

Babushkatunika


Idag levererade jag två babushkatunikor till två småtjejer. Beställningen löd: Längre tröjmodell med bred mudd, infällda fickor, muddar i ärmslut och så lite puff på ärmarna. Dessa var verkligen roliga att sy eftersom jag fick modifiera mina mönster en aning. Att sen få sy i fantastiska Hilco gör ju inte saken sämre. Just det här mörkröda babushka sweattyget är en riktig favorit, men nu finns det bara en stuvbit kvar. Kika gärna in i butiken under fliken Tygstuvar & Tygpaket.

Del 4 i Sew alongen skulle ha publicerats idag, men vi avvaktar leveransen av spännen och band. I början av nästa vecka hoppas jag kunna publicera del 4, som är den avslutande delen. Tack även till alla som är med och syr! Hoppas att ni tycker att det är lika roligt som jag...

Ha nu en riktigt skön fredagkväll! Här hemma väntar lasagne, lite gott rött vin och mys framför Bompis.

3 kommentarer:

  1. Och nu var sista stuven såld till kund 190 ;-). Jag har hållt undan för tyggarderoben är så full och dotterns garderob är uppdaterad, men hon växer väl ;-).

    SvaraRadera
  2. Marina, såna här tygfynd kan man ju bara inte missa ;) Jag postar idag :)

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin