lördag 3 december 2011

Tygerna valda


Vilka tyger ska jag sy min väska i? Kärt besvär, men ändå... När jag såg väskan första gången föll jag både för modellen men även över tygvalet. Tygerna har Etsuko Furuya designat och serien heter Echino. Några av dessa tyger har jag i mitt sortiment och valet var därför inte så svårt. Om det är fler som känner sig sugen på denna kombo så är båda dessa tyger på rea i butiken. 25% rabatt så länge lagret räcker!


Jag kommer att parallellsy två väskor, en till mig själv och en till... Ooops! Kan inte säga, snart är det jul och hon läser bloggen. Den andra väskan tänkte jag att jag ska sy i Amy Butlers fina inredningstyger och då tänkte jag sy i detta tyg, som även det finns på rea.





Det tror jag blir jättefint. Den kommer att bli lite mer klassiskt snygg medan den andra blir lite mer färgexplosion-snygg! Jag älskar färg och gillar att använda färg på väskor, skor och andra accessoarer. Ja, om valet av tyg är gjort då återstår att fixa resten av materiallistan. Blixtlås och passpoalband... Hej Bibbi!


För övrigt så är det ingen vanlig dag idag, för det är Beas födelsedag! Hurra och grattis Bea! Vi ses i eftermiddag då jag kommer med ALLA paketen :)

Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Vilka fina tyger du har valt! Tittade precis på samma kombo (den översta) igår, men har inte riktigt bestämt mig ännu...

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin