torsdag 8 december 2011

Mönsterpassning

 En fråga dök upp gällande mönsterdelarna C+B:

"Jag är nu på utklippning av mönstret. Ni vet ju att jag hade problem med utskriften, så nu undrar jag om det är som det ska, eller om det är nåt utskriftsfix...Så här: Om jag ska ha två olika tyger ska jag använda del B och C. Stämmer det då att nederkanten på B är något längre än överkanten på C? Jag tycker att de borde stämma, så att B+C blir lika som A?"

Bilden nedan visar att mönsterdel B sticker ut lite mer än mönsterdel C. Allt är i sin ordning!



För när man sedan har sytt ihop B med C så passar de perfekt! Testa genom att lägga B delen en bit ner över C. Alltså, låt de överlappa en bit, så ser ni att de passar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin