onsdag 20 mars 2013

Freefly!

Att gå på kurs är bland det roligaste som finns. Att få lära sig av en mästarinna och samtidigt träffa en massa trevliga människor. Jag skulle kunna gå på sy-kurser dagarna i ända! Just nu går jag en kurs i frihandskviltning hos Kristina på Quiltbiten här i Uppsala. Hon är så galet duktig och det ser så lätt ut när hon visar sin teknik. Sen när man själv sitter där och ska försöka få till det... Ja, ni kan ju tänka er :)

Dessutom ska vi inför varje träffa visa upp ett alster som vi har sytt hemma. Den första hemuppgiften var att sy mönster på en ruta. Inte så svårt tänker ni nu. Men jo. Jättesvårt! Först får man öva på en massa andra lappar, när man känner att man kommit in i flytet ska mönstret sys på läx-lappen som Kristina ska syna i sömmarna. Snacka om press!

 Fast det är roligt! Jag drömmer om att jag någon gång i framtiden ska sy mitt egna stora lapptäcke som jag ska frihandsquilta som en gud. Oh, Fransson! är så duktig att man inget hellre vill än att lära sig mer. Ett exempel lånat från hennes blogg:

http://www.ohfransson.com/.a/6a00e54ed037198833017ee949aa6a970d-pi



Lite enklare men lika fint som One Shabby Chick gör (min stora idol!)

IMG_2364

IMG_6448



6 kommentarer:

  1. Wow!!! Jag önskar jag hade så mycket mer tid, jag vill också kunna sy sådär fint. Det konstiga är att som idag, när jag är hemma och ledig, kommer jag inte igång med något alls ändå.

    SvaraRadera
  2. Det är precis så jag vill att det ska se ut. Massor av små söta krumelurer och det enda jag lyckades med var stora krumelurer.

    SvaraRadera
  3. Jisses vad snyggt! Förresten väntar det en överraskning åt dig hos mig!

    SvaraRadera
  4. Ja helt lätt är det inte
    Jag brukar använda hela ansiktet och ser ganska rolig ut när jag försökt mig på det
    Men det blir inga fina krumelurer ändå
    Kul med kurs
    Lycka till du ska se att du fixar det
    Kram Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag sitter med axlarna upp i taket och är helt högröd i ansiktet, för jag glömmer att andas...

      Radera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin