lördag 2 mars 2013

Jag gör vad som helst!


Klockan är sådär en kvart i elva och jag har redan:

  • Röjt i köket
  • Sorterat röran i hallen
  • Satt igång en tvätt
  • Matat fåglarna
  • Duschat länge
  • Städat i badrumsskåpet
  • Sorterat Skruttans hårspännen
  • Läst sjuttioelva bloggar
  • Kollat in ett tramsigt YouTubeklipp
  • Läst gårdagens tidning
  • Skött om mina krukväxter

Listan kan göras hur lång som helst på mer eller mindre oväsentliga göromål som jag har hållit mig sysselsatt med nu under förmiddagen. Ja, jag gör vad som helst, bara jag slipper ta tag i bokföringen. Jag ligger galet efter med min bokföring och det har gått så långt så att det känns som en oöverkomligt uppgift. Jag gör allt annat än att ta tag i det. Det var som när man skulle tentaplugga. Jisses vad välstädat jag hade här hemma då...

Nu smiter jag emellan med ett ganska meningslöst blogginlägg, bara för att skjuta upp det ytterligare 10 minuter. Okej, kanske inte helt meningslöst med tanke på att jag vill visa de nya fina prickiga tygerna jag har fått hem. Kanske sitter ni också därute i stugorna och borde ta tag i en massa tråkiga saker? Gör då som jag, skjut upp det en stund till och ta en titt i min butik ;o)

Ha en riktigt härlig lördag!

1 kommentar:

  1. Men Karin, bokföring som är så roligt mycket roligae än att städa.

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin