onsdag 27 mars 2013

Påskägg-tutorial


Underbara härliga påsk närmar sig med stormsteg. Riset är inplockat och kommer precis få små musöron lagom till helgen. Påsken är en högtid som jag alltid brukar se fram emot utan magont. Julen i all ära, men stressfaktorn är oftast på topp vare sig man vill det eller ej. Nej, tacka vet jag påsken. Då kan man (om man har tur och bor i rätt del av landet) pyssla i trädgården varvat med en massa god mat. Har man ingen trädgård att pyssla med, ja då kan man pyssla vid symaskinen istället.

Varför inte sy några söta påskägg att hänga i riset? Materialet har du säkert hemma. Spillbitar av tyg, några knappar, zick-zackband och lite fyllnadsvadd är allt som behövs. Jag sydde två större och ett mindre ägg. Rita upp dina egna direkt på tyget eller vill du hellre ha en mall?
Ladda ner beskrivning och mallar här: Mall påskägg



3 kommentarer:

  1. Hej! Jag är så glad att jag hittade din hemsia av en slump idag. Vilka fantastiska tyger! På senare tid har jag börjat sy lite mer igen ( jag är lite av en periodare) men det är ju så svårt att hitta tyger. Nu måste jag lusläsa bloggen och dammsuga butiken se :) Hälsningar, Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tina! Vilken härlig kommentar :) Känn dig varmt välkommen!

      Radera
  2. Så söta ägg! Det enklaste lilla pysslet blir oftast det finaste!

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin