torsdag 21 mars 2013

Minoru - en riktig favvo!


Snart är det dags att ta fram min fina Minoru. Eller ska jag säga Minorusar? Jag har ju två den svarta som ni ser på bilden, men sen en röd som ni hittar här.

Minorujackan är ett mönster från Sewaholic och det hart blivit en riktig storsäljare och jag förstår varför.

 
 
Förutom att modellen är supersnygg går den att ändra efter egna "husbehov". Ni kommer väl ihåg jackparaden efter min sew along? För inspiration kika på det inlägget här.

Nu när våren närmar sig har jag hittat några fina vårexemplar ute i bloggosfären. Visar upp en superfin jacka jag stötte på häromveckan. Det är Sofia som har sytt en grym variant i rött. Lägg märke till knappslån mitt fram!

 

Vill du också sy en Minorujacka? Gör det! Den är både rolig och inte alls svår att sy. Dessutom finns min sew along kvar med bilder, tips och steg-för-steg-instruktioner. Kika under fliken Sew along uppe i menyraden. Eller klicka här. Scrolla ned en bit så hittar du Minorun.

Mönstret kostar 149 kr och går att köpa i min webbutik.

Happy sewing!

6 kommentarer:

  1. Verkligen snydda jackor! Bra jobbat av sofia att sy en knappslå. Det var en hit, tycker jag! JAg har ju inte hunnit sy någon än, men jag lurar på om jag vill sy den med eller utan rynk på ärmen... kanske man skule rita en ny ärm utan rynk, eller är det synd?

    SvaraRadera
  2. Tack Thea ;-) ! Knappslån blev en hit och var jätte lätt att sy på. Bara en ca 7cm (klar) dubbelvikt remsa -som jag först fäste resårband i för knäppningen- som fästes mellan ursprunglig slå och framstycke! Älskar denna jacka! Med knapparna i sydda blev den ännu snyggare!

    SvaraRadera
  3. Nu håller jag också på att sy en! Sisådär ett år efter alla andra, men det är ju lättare att få till passformen när man inte har en bebis i magen längre :) Så rolig att sy att jag var tvungen att köpa tyg till en till igår!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst känner man precis så ekåå? Att när man just avslutat den första, ja då vill man sy en till på studs! ska bli kul att se hur dina ser ut :)

      Radera
  4. Riktigt snygga jackor, krävs en hel del jobb men visst är det roligt att sy jackor!

    SvaraRadera
  5. Åh, minorujackorna är så snygga! Jag måste snart försöka ta tag i att börja sy min egen jacka. Mönster och material inhandlades för flera månader sedan, men jag har fortfarande inte kommit till skott ännu.

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin