måndag 7 februari 2011

Äppelklänning


Gillade verkligen det där enkla klänningsmönstret från Minikrea, så jag sydde upp en till klänning. Tyget är "äppeltyget" från NeaNobelle, som jag köpte för något år sedan på Syfestivalen. Tanken var att det skulle bli en vårjacka och det var en fin tanke, men jag kom mig aldrig för... Sen har jag varit försiktig med att klippa i tyget, för jag tycker att det är så fint. Men när jag såg den andra klänningen så visste jag att jag var tvungen att sy en klänning i äppeltyget också. Formen på klänningen är lite som ett äpple tycker jag.

Glädjande nog fick jag reda på att tyget finns kvar till försäljning och jag måste köpa på mig mer. Ett tyg man blir glad av helt enkelt.

Mönster: Minikrea

Material: Hilco
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Helt underbar skapelse. Tyget, modellen, fullträff!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jo, du, tänkte bara säga att jag uppskattar din blogg så mycket. Du är så duktig och gör så fina saker, skriver på ett trevligt sätt och är generös med vad du kan! Utan att vara skrytsam liksom. Du är så bra! :)

    SvaraRadera
  3. Tack för fina kommentarer! Vad glad jag blir!

    SvaraRadera
  4. Åh va sött! Tyget är härligt och modellen likaså.

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin