fredag 11 februari 2011

SEW Hip!


Tack alla ni som lämnat upplyftande och fina kommentarer under mitt tidigare inlägg om plånboken! Vad roligt att ni också gillade den. I dag har den använts och den känns jättebra. Vissa plånböcker känner man sig bekväm med och andra känner man sig inte lika bekväm med. Så fungerar i alla fall jag och denna fungerar bra... Det gick att betala ur den... :)

Tidningen som jag köpte och som mönstret är hämtat från heter som sagt SEW Hip och jag betalade hutlösa 115 kr på Pressbyrån. Min syster som bott i London i flera år höll på att storkna när hon fick reda på att jag betalat 115 kr för en tidning som kostat ca 5 pund i England (ca 65 SEK). Hennes pojkvän bor kvar i London och hon skulle se till att han köpte på sig lite sytidningar nästa gång han kommer på besök. Fina lillasyster!

Numret som jag köpte är februarinumret och det innehöll lite smått och gott. Jag gillar att det är lite blandat innehåll. Man kan läsa lite nyheter från "sy -och tygvärlden" (två sidor) och det gillar jag skarpt! I detta nummer skriver de bl a om Amy Butlers nya vårtyger och dessutom en rapport från "The iconic British design hose - Liberty's. Dessutom är det ett par sidor "Book reviews" vilket alltid är roligt att läsa, tycker jag, i alla fall när det handlar om sömnadsböcker... Ja, sen följer det med mönsterark på lite kläder, mjukisdjur, saker till hemmet m.m. Det känns som ett månadsmagasin, som även har fokus på annat än modeller att sy, även om tyngdpunkten förstås ligger på just saker att sy. Fin och inspirerande tidning. Värt 115 kr? Ja, helt klart. Men sen gillar jag ju lite vardagslyx också!
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. godmorgon i snöyran. kan man prenumerera på tidningen? Plånboken är ju underbar mam

    SvaraRadera
  2. Såklart det är värt det! Inte många saker för hundralappen ger lika mycket glädje under lång tid.
    Jag tycker t ex att Ottobre är jättebillig!

    SvaraRadera
  3. Jag brukar också köpa SH. Just februarinumret verkar jag ha missat dock, får se om det finns kvar någonstans (jag fick marsnumret av min sambo igår eftersom jag är hemma och är sjuk)
    Jag tycker också att tidningen är bra och lagom. Jag köper dock oftare Vogue Patterns eller Threads eftersom jag syr mer kläder än annat.
    Jag ska till London snart, så får du veta något bra ställe att köpa tidningar på där, så tjoa gärna till!
    (och plånboken var skitsnygg!)

    SvaraRadera
  4. Jag har också köpt Sew Hip några gånger och jag gillar "faktasidorna". De är ofta väldigt roliga och intressanta men jag är inte imponerad av deras klädmönster. Men den var värd sitt pris tycker jag. Plånboken som du har sytt var jättefin.

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin