lördag 5 februari 2011

Mjukisset och mello!


Vi håller som bäst på att ladda upp inför melodifestivalen här hemma. Min sexåring är helt med på noterna och det är nästan så att vi tar på oss festblåsorna... Ja, jag tillhör skaran som gillar mello jättemycket och min kära make, tvingas in i stämning varje år och i år har jag som sagt var god draghjälp av lilla M. Vi äter räkmackor och allt känns helfestligt! :)

Detta lilla mjukisset är sytt åt en liten pojke som kom till världen för inte alltfär längesedan. Beställningen är i storlek 68, så han kommer inte flytta ini kläderna än på ett tag. Tygerna är Hilco rakt igenom både velouren och biltyget, töff-töff. Den orange töff-töff är lite stretchigare och har en flossad baksida. Perfekt att sy bodysar i, den blev verkligen supermjuk! Hilcos velour är en dröm att sy i och jag har många gånger tidigare pratat mig varm om dessa tyger. Inga andra velourtyger tycker jag kommer upp i den kvaliteten. Skulle gärna vilja hitta alternativ, men har än så länge inte gjort det. Vad tycker ni? Var köper ni er bästa velour?

Just ja, vem hejar jag på ikväll? Innan jag ens har hört låtarna så håller jag en extra tumme för Pernilla Andersson!
Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. Jag har ju inte testat Hilcos velour, men som äkta velourfan måste jag naturligtvis det. Jag tycker absolut att Stoff&Stils håller måttet. Jag har sytt massor i den, både till mig själv och till barnen. Den håller färg och form jättebra. Och bra pris är det också. Men jag kanske skulle ändra mig om jag jämförde med Hilco....

    Här laddar vi också för Mello förstås. Familjefest!

    Kram Tinis

    SvaraRadera
  2. ojojoj vad fint! och vilken produktion du har just nu, man blir helt matt! Så kul att se dina inlägg varje dag nu!

    SvaraRadera
  3. jamen visst är hilcos velour oslagbar - finfina grejjor du fått till!! nu ska jag lägga till dig i min blogglista, varför har inte det hänt tidigare ?!

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin