tisdag 1 februari 2011

Enkelt linne



Brrr.... I dag är det inte alls lika varmt och soligt ute, som det var i går... Men det är i alla fall första februari och det går åt rätt håll!

Mamma önskade sig ett linne och hon ville inte att det skulle vara så urringat. Tyget valde hon själv ur min tyghylla (tror att jag har köpt på Syfestivalen från MG tyger) och modellen var enkel. Jag hittade ett passande mönster ur en handarbetstidning, som jag modifierade en aning. Gjorde linnet lite längre och drog upp halsringningen i fram. Jag kantade med vik-resår och det blev riktigt fint om jag får säga det själv. Det var första gången jag provade vikresåren och lite halkigt var det, men inte så farligt.

Nej, nu ska jag ta och fortsätta sy på kläderna som ska till Handkraft i Uppsala. Ingen rast och ingen ro, som mamma brukar säga!
Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. Jag säger bara, linnet satt som gjutet, jättefint. kram mam

    SvaraRadera
  2. Åh vad bra mamma! Då kan vi sy fler av den modellen då :)

    SvaraRadera
  3. Lyckliga mamma!!! Det var verkligen fint och vikresåren var en fin detalj!

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin